måndag 6 juli 2015

Vedermödornas helg

Som sagt. Det är mycket som kretsar kring husbilen nu. Dock är kretsandet för ögonblicket föga angenämt ... Förra helgen gick den, för att göra en lång historia kort, sönder (antagligen kopplingen) och står nu på en verkstad för reparation. Vi får tillbaka den OM TRE VECKOR!

Den helgen (fredag och lördag) blev det inget tecknat. Mest på grund av allmän frustration. Det toppades dessutom på söndagen av att jag lyckades tappa en halv servis på marmorgolvet i trapphuset, så den gick i tusen bitar. Ärvd från min mans farmor ... Sen svämmades halva köksgolvet över och jag tappade mobiltelefonen på stortån så det började blöda.

Bland annat.

Jag lyckades dock åstadkomma några streck på söndagskvällen. (Notera det extremt dåliga trycket från pennan mot papperet; mattheten i min kropp och knopp just då! ...)
 
143. Födelsedagskras.


2 kommentarer:

  1. En olycka kommer sällan ensam :(
    Hoppas att ni får bättre tur och att ni hitter nyttja husbilen innan semestern är över

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Matilda. Det ska nog ordna sig till slut, men turen har inte riktigt vänt än. Vår lilla bil har också pajat och måste nu skrotas. Och lite annat tjafs.

      Men snart, snart blir det bättre! Hoppas vi.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.