lördag 31 januari 2015

Första missen, men fin dag

Jag glömde rita igår!

Helt sjukt konstigt, framför allt eftersom jag var på utställning och pratade med en massa konstnärer om just tecknande och vikten av att öva regelbundet.

Det var till och med så att Lisbeth Malm i princip "gav mig i läxa" att teckna av frukostresterna idag. Det har jag inte heller gjort, men ska ändå ta tag i att rita bordet ... (se nedan).

Utställningen var fin. Gå och se den om du är i Sundsvall i helgen eller nästa helg. Den heter Elva kvinnor. Min kära mor är med där och jag gillade förstås hennes broderier, men även Birgitta Samuelssons målningar och tryck, Lisbeths blandteknikbilder och Ulla-Carin Winters magiska tryck.

11. Läxan. Knappt godkänd.

Skäms faktiskt lite över den här bilden. Jag borde kunna bättre. Hatar att teckna runda former!

Note to self: Måste öva mer, öva, öva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.