onsdag 21 januari 2015

Pennan mot mjukt papper

Teckning. "Det ska snöa i Barcelona." Foto/Copyright: Karin Lönnå
1. Det ska snöa i Barcelona.
Inga stora krav. Bara en teckning om dagen.

Eller teckning, förresten ... Något ritat. Kanske blir det kladd, kanske något jag målat på, en berättelse, ett mönster, kanske något färdigt, kanske en halvmessyr.

Kanske blir det bara ett streck eller två. Helt utan mening.

Dock: en teckning om dagen ska jag åstadkomma. Den kommer att hamna här. Ibland varje dag, ibland glesare i en klump.

Jag kommer sällan att vara nöjd med det ni får se, men det är en slags träning i sig.

Här är den första. En halvflummig variant, ganska typisk för mig. Blyerts och kulspetspenna. Skön känsla mot det lilla Muji-blocket med oblekt papper.

2 kommentarer:

  1. Kul projekt :) Och bra start. Heja dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Matilda! Ja, nu kör vi! I slutet av året kommer jag att vara en virtuos med pennan ... eller nåt, hehe.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.