söndag 15 februari 2015

Hellre fåtölj än maskin

I torsdags kväll, när jag kom hem från Stockholm, krystade jag ur mig någon form av halvhjärtat försök att teckna av vår dvd-spelare i tv-hyllan. Borde ha lärt mig vid det här laget att halvhjärtade teckningar sällan blir lyckade. Föreställer de dessutom något så osexigt som en dvd-spelare, blir de inte ens värda att minnas ...

25. Osexig maskin.

Insåg i dag att jag glömde rita något i fredags. Jag gick direkt från jobbet till after work på stan och sen var det liksom kört. Jag glömde helt enkelt bort det. Elände (fast jag hade jättetrevligt).

Här skulle det alltså ha legat en bild på fredagsteckningen, men jag säger (för andra gången i år) förlåt och ber dig i stället klicka dig vidare till de här inspirerande och intressanta artiklarna om kreativitet. Sug i dig och sätt igång!


26. Renoverad fåtölj.

Igår dokumenterade jag en av våra Dux-fåtöljer från 1960/70-talet. De gick sönder någon gång i somras och först strax innan jul hade vi fått ändan ur vagnen och kunde hämta dem, lagade och sittbara.

Konstaterar alltså ännu en gång att de organiska formerna är mer stimulerande att rita än de industriella och hårda. Ska försöka komma ihåg det framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.