torsdag 5 februari 2015

Overhead-apparat-magi

Jag jobbar vidare på mitt projekt med streck. Efterlyste en OH-apparat på fejjan igår, men fick inget napp. Så frågade jag på jobbet.
- Har du kollat här borta? sa Ove och tog med mig till kontorsförrådet.
Där, under en trappa, stod den! Lyckan! Jag kånkade genast ut den och har nu lånat hem den tills någon frågar efter den ...


Med entusiasm och lust kastade jag mig över projiceringsmomentet. Den magiska känslan höll i sig en stund.

Sen tog det stopp.

Tankebanorna slutade gå framåt och började gå runt, runt i stället. Så jag ägnade mig åt färgfälten en stund (bara skisser än så länge), men insåg då att det är just själva strecken jag gillar bäst. Vet inte vad det är, men de har någon slags nerv som jag vill åt även i det stora formatet.

Jag ska nog undvika fälten och hålla mig till "spretet", ändå. Ska försöka hålla ut och bita mig fast. Nöta och grotta ner mig. Det är vad som behövs. Plus fler stora papper och pannåer. Och kol. Och OH-film. Och kanske penslar.

Jag måste åka iväg och proviantera.

17. Färgförsök.

18. Det roligaste.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.